Ofte Stillede spørgsmål om Bandagist Jan Nielsen A/S
Her finder du de oftest stillede spørgsmål, og vi håber, at de kan være dig til hjælp. Har du andre spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os; vi vil så gerne dele vores viden.
Hvilke sprog beherskes hos Bandagist Jan Nielsen A/S uden brug af tolk?
Dansk, Engelsk, Fransk, Kantonesisk (kinesisk), Norsk, Mandarin, Svensk, Tysk, Vietnamesisk.
Hvordan ansøger jeg om mit hjælpemiddel?
Se vores afsnit om ansøgning af hjælpemiddel.
Hvordan ordinerer jeg, som praktiserende læge, kompressionsstrømper eller andre hjælpemidler?
Hvis din patients lidelse er varig og hjælpemidlet i væsentlig grad kan afhjælpe hverdagen, kan du ordinere hjælpemiddel på receptblok eller læ 165. Du finder den under INFO, og du er også velkommen til at bede om receptblok hos os. Du kan skrive direkte til os under linket KONTAKT OS.
Kan jeg bestille en bandagist til at komme ud på min institution/ hospital/ genoptræningssted?
Vi kan sagtens komme ud på optræningsstedet og vurdere din patient og tage mål, afprøve og udlevere hjælpemidlet. Vi har servicebiler, der indeholder en mobil klinik.
Kan jeg få dækket udgifter til et hjælpemiddel?
Hvis der er tale om en varig lidelse, er det muligt at søge servicelovens §112 om betalingen.
Kan jeg få hjemmebesøg af en bandagist?
Hvis du er i en situation, hvor du ikke kan komme ind til vores klinikker, fortager vi gerne hjemmebesøg eller kommer til dit træningssted.
Kan man få en uforpligtende vurdering af et hjælpemiddel?
Vi vil meget gerne lave en uforpligtende vurdering af udformningen af et hjælpemiddel (vi har tavshedspligt).
Min kommune henviser på bevillingen til anden bandagist, kan jeg benytte jer?
Man har frit leverandørvalg, men der kan i visse tilfælde være en egenbetaling. Vi hjælper altid gerne med at afklare dette, inden du vælger.
Skal jeg bestille tid hos bandagist?
Hvis du skal have taget mål til kompressionsstrømper, fodindlæg, brystprotese eller små hjælpemidler, har vi altid kapacitet til dit besøg i vores klinikker på Frederiksborggade og Amagerbrogade i København i vores åbningstid. Dette såvel ved bevilling som egenbetaling. Skal du have skinner, proteser, korsetter og større hjælpemidler, der kræver tid til information og analyse, er det en situation, hvor du skal bestille tid.
Skal jeg bestille tid hvis jeg skal have tilrettet mit hjælpemiddel?
Vi anbefaler altid, at du først kontakter os telefonisk. Ring 33118557 Du er selvfølgelig også altid velkommen i klinikkerne i København i åbningstiden, hvor vi bedst muligt vil hjælpe dig.
Hvorfor er der engelske ord på jeres website og hvorfor hører jeg somme tider bandagister tale engelsk?
Hos Bandagist Jan Nielsen samarbejder vi internationalt.
Vores website laves i samarbejde med amerikanske OP Solutions, og selv om den er specialtilpasset os, sniger der sig engelske ord og vendinger ind. Vi ser det som en charme, eller måske ser vi det slet ikke, fordi vi er vant til at navigere både på siden og internationalt, men spørg os altid, hvis du har tvivl. Vi er her for at hjælpe, og måske har du et input vi kan bruge til en forbedring.
Vi byder bandagister, praktikanter og øvrige medarbejdere med international baggrund og viden velkommen, og vi ved at de er værdsatte af vores patienter. Du skal altid spørge, hvis du har brug for tolk eller hjælp omkring sprog og kommunikation. Der er altid hjælp hertil.